12:23 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روغن خام

واردات ۱۳۰هزار تن روغن / محموله ۵۰۰ هزارتنی تا پایان سال وارد می‌شود
نماد برتر- مدیرکل خدمات بازرگانی استان خوزستان از واردات بیش از ۱۳۰هزار تن روغن خام با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت : تا پایان سال محموله ۵۰۰ هزارتنی نیز وارد می‌شود.
افزایش قیمت لبنیات نداریم/ آغاز توزیع برنج از فردا
نماد برتر- رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، از توزیع ۳۰ هزار تن برنج از فردا در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه اقتصادی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شود.
توزیع روغن نباتی به بازار از هفته آینده/قیمت ها تغییر نخواهد کرد
نماد برتر- دبیرانجمن صنفی روغن نباتی ایران با بیان اینکه با توزیع ۷۰ هزارتن روغن بین کارخانه ها از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از هفته آینده روغن نباتی در بازار توزیع می شود و آرامش به بازار باز می گردد، اظهار کرد: قیمت روغن نباتی تغییری نخواهد کرد.
دلایل نابسامانی بازار روغن از زبان یک تولید کننده
نماد برتر- یک تولید کننده روغن در مورد دلایل نابسامانی اخیر بازار گفت: تخصیص ناعادلانه ارز و بی تفاوتی وزیر سابق صنعت به هشدارها در مورد کمبود از دلایل بهم ریختگی است.
تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در ۷ ماهه امسال
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت از تأمین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار ارز برای دانه‌های روغنی در ۷ ماهه امسال خبر داد.
۷۰ هزار تن روغن در راه بازار
نماد برتر- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.
یک تولیدکننده از دلایل کمبود روغن در بازار می گوید
نماد برتر- یک تولیدکننده مواد غذایی از جمله روغن در زرندیه، از دلایل اصلی کمبود روغن نباتی در بازار گفت.
توضیح تکمیلی شرکت بورسی درباره توقف عملیات تولید و رایزنی با سه نهاد
نماد برتر- شرکت صنعتی بهشهر بعد از اعلام توقف ۹ روزه عملیات تولید به دلیل اتمام موجودی روغن خام از موقتی بودن وضعیت و رایزنی با وزارت صنعت ، شرکت بازرگانی دولتی و بانک مرکزی خبر داد.
ارز کالاهای اساسی را تامین کردیم، وزارتخانه‌ها اقدام کنند+ مبالغ پرداختی
نماد برتر- بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون علیرغم فشار تحریم‌ها، ارز کالاهای اساسی را طبق مقررات تامین کرده است؛ ضمن آنکه تعیین «اولویت بندی» نوع و میزان ارز کالاها برعهده وزارتخانه‌های ذیربط اعم از صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
عملیات تولیدی شرکت بورسی برای ۹ روز متوقف شد + دلیل
نماد برتر- شرکت صنعتی بهشهر از توقف ۹ روزه عملیات تولیدی به دلیل اتمام موجودی روغن خام و عدم دستیابی به ظرفیت تولید کامل در کوتاه مدت خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای دوشنبه شد.
امپراطوری ارز بر میلیون‌ها تن کالای دپو شده
نماد برتر- میلیون‌ها تن کالا از کالاهای مورد نیاز مردم تا واسطه‌ای و مواد اولیه تولید در گمرک و بنادر دپو شده و با وجود مصوباتی که بارها برای تسهیل ترخیص‌ آنها در دستور کار قرار گرفته با موانعی مواجه است؛ تامین ارز همواره در راس موانع ترخیص کالا قرار داشته است.
چقدر کالای اساسی داریم؟
نماد برتر- در حال حاضر از بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی دپو شده حدود ۴۷ درصد آن را ذرت تشکیل می‌دهد.
تصمیمات جدید ستاد تنظیم بازار برای بازار برنج و روغن
نماد برتر- بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور به بازار و ۳۰ هزار تن روغن خام به منظور تامین مایحتاج مورد نیاز خانوارها به ۴۷ کارخانه تولید روغن نباتی عرضه خواهد شد
۹ میلیارد دلار ارز دولتی صرف واردات کالای اساسی می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مجموعه ارز ۴۲۰۰ تومانی که امسال برای واردات کالاهای اساسی اختصاص خواهد یافت برابر ۹ میلیارد دلار است.
تامین بیش از ۵ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
نماد برتر- بانک مرکزی با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، در شش ماه امسال جمعاً بیش از ۵ میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار تامین ارز انجام داده است.